dissabte, de maig 12, 2007

curiositat

Mentre vaig rumiant el proper post,8 (que aviso ja, va dels meus dessitjos per al proper dia 27) em feia goig per una vegada posar sols imatges. Totes són del mareix artista, Andre Derain a qui acabo de tindre el gust de conèixer un poquet millor. Ací podeu llegir alguna cosa sobre ell. El que més m'agrada d'açò és vore la quantitat de coses diferents que pot fer un artista, que Velázquez és algo més que Las Meninas, Picasso que el cubisme i Miguel Ángel que la Sixtina.
Per cert, en alemany, com que va d'art, el verb pintar és "malen" i tocar un instrument de música "spielen" (que també significa jugar).
A disfrutar del dissabte! Jo mentres estudiaré Deutsch, que falta que em fa. Ciao...













4 Comments:

Blogger Dario said...

És curiós com en altres idiomes per a dir "tocar un instrument" gasten paraules que volen dir jugar. En anglés play, en francés jouer, en alemany spielen...Crec qué el matís del joc és més encertat qué el simple fet de "tocar" ja que qualsevol pot allargar la ma i tocar un instrument (sense fer cap soroll)però per a jugar a alguna cosa cal conèixer les regles i els objectius del joc. Igual que per a tocar un instrument i fer música. En fin, filosofia lingüística barata...

14 de maig, 2007 12:21

 
Blogger neuis said...

sobre lo de jugar/tocar... com a patidora nata i pesimista que sóc en el tema de "tocar" un instrument potser si m'ho prenguera més com un joc (el que compta és participar i divertir-se, sobretot divertir-se) segurament seria més feliç amb die Klarinette. perquè qui vol jugar a una cosa que sap que no li va a divertir, a vore? és un tema complicat i llarg (que preferisc reservar-me un poc més)però crec que la base està clara, el que hauria de comptar és disfrutar. ah, gràcies pel comentari!

14 de maig, 2007 23:53

 
Anonymous Anònim said...

algú més s'ha preguntat això http://capblau.blogspot.com/2007/05/perqu-en-catal-no-es-diu-jugar-un.html

16 de maig, 2007 07:58

 
Blogger neuis said...

gràcies per l'enllaç, és molt interessant. gràcies!

16 de maig, 2007 13:37

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home