dimarts, de setembre 04, 2007

con la iglesia hemos topao




Copiant-li el títol a Xavi Castillo (no puc deixar de recordar la seua espectacular actuació a Vilafranca que em va fer plorar de la risa) reprenc la meua activitat del blog. Hallo!


Avui, 4 de setembre vos confesaré una cosa: tinc un greu problema d'administració del temps. Mai en tinc suficient, sempre em falta i se'm queden mil coses per fer. Fins i tot en els dies que no tinc "cap obligació" (hahahaha) em falta el temps. M'organitzo fatal i m'entretenen (i jo sola m'entretinc) de seguida. Total, que entre unes coses i altres ja fa dies que volia escriure i encara no havia arribat el moment. Així que ara, en lloc d'estar veient pelis de xinos amb amparo i jose angel, estic de cara a l'ordinador. De moment sols vull deixar una coseta que m'ha arribat i que ha fet que li pose al post aquest títol.
Em pareix increible que aquestes coses seguisquen passant. Ara que, després de llegir els piropos que li van deixar a dani l'altre dia, crec que ja em començo a curar d'espant.


Bé, la cosa és la següent (copio literalment):

Si estàs d'acord amb el contingut de la carta ompli el formulari
de baix amb les teues dades i polsa Enviar, per a enviar un email a
l'Arquebisbat i a l'alcaldesa de València


A l'Arquebisbat i a l'Ajuntament de València
Davant el greu afront que suposa per a les víctimes del franquisme
i les seues famílies, i per a la societat democràtica en general, la
construcció a València per part de l'Arquebisbat de l'anomenat cridat
macrosantuari dedicat a 233 víctimes innocents de la Santa
Croada, en un terreny públic de quasi 4.000 m2 donat per l'Ajuntament
de València, en el lloc més car de la ciutat i valorat en milions
d'euros,

DENUNCIEM el següent:
1º.- No poden considerar-se innocents a membres d'una
organització que com l'Església Catòlica, es va aliar entre uns altres
amb Hitler i el feixisme italià de Mussolini, per a executar un colp
d'estat criminal contra el govern legítim de la II República,
constituït després d'unes eleccions lliures i democràtiques, que va
costar la vida de centenars de milers de persones.

2º.- L'Església Catòlica, una vegada finalitzada la guerra, creà,
juntament amb els militars colpistes, tota una indústria de la
repressió que va afectar a tots els sectors indefensos de la població:
xiquets i xiquetes, persones majors, ferits, malalts, etc, i als
demòcrates que havien defensat l'ordre constitucional, la llibertat i
la democràcia, posant al servei de la maquinària repressora els seus
edificis per a ser habilitats com presons, i creant ex profeso
ordres religioses d'homes i de dones per a exercir de carcellers/as.

3º.- Entenem que el "macrosantuari es construeix per a desviar
l'atenció de l'immens horror que va ser la repressió del franquisme a
València, del que donen testimoniatge les 26300 persones enterrades en
les immenses Fosses Comunes del cementiri (moltes d'elles llançades
ni tan sols un taüt), els camps de concentració creats per tots els
llocs, els Consells de Guerra Sumaríssims, etc.

Per altra banda, a dia d'avui, després de 30 anys de democràcia,
les víctimes del franquisme no han estat rehabilitades, ni jutjats els
responsables i col·laboradors del genocidi i de la repressió, i ens
trobem per contra que, després de 70 anys d'honors i reconeixements,
els religiosos que van donar el colp d'estat han arribat, fins i tot,
a ser canonitzats per l'Estat Vaticà, en una clara apologia del
feixisme i del colpisme.

Davant aquesta situació,
EXIGIM la paralització immediata dels treballs del macrosantuari
i la devolució a la ciutat dels terrenys donats per l'Ajuntament de
València a l'Arquebisbat, de manera que siguen els esmentats terrenys
destinats a equipaments i serveis públics.
Atentament,


Fes click a: http://www.forumperlamemoria.org/spip.php?article121
Rellena el formulario con tus datos y pulsa Enviar.

No està malament, no? Si el tema és cert, té tela. I si no ho és no deixa de ser curiós que se li puga donar credibilitat, que pensem que són capaços de fer coses aixina. Viva rita! ué!

De moment i per a ser el primer dia ho deixo ací. Tinc moltes coses que voldria comentar però en futures entregues, que si no m'enrollo mogolló (i si no tb!). D'imatge deixo algunes cosetes de Mark Rothko, a vore què vos pareix... per cert, va viure de 1903 a 1970. Espero que el disfruteu!


P.S. A que no sabeu què em vaig trobar ahir agranant la casa? Les restes d'una cucareitit...

2 Comments:

Anonymous Anònim said...

Pues te perdiste una gran peli, qué quieres que te diga, todos iban en moto, como a ti te gustan, jiji :-P

06 de setembre, 2007 18:36

 
Blogger neuis said...

mmm, esta mañana no decías lo mismo. que convinensiera!

06 de setembre, 2007 19:11

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home