divendres, de juny 22, 2007

aficions de carrer

És que és una altra història i de vegades m'agrada molt més que la nostra. Els austríacs (com a mínim els de Graz) tenen molta afició a fer coses pel carrer i estar de festa contínua. Avui també. Tenim montat a la plaça un tingladillo amb una macro pantalla i moltíssimes cadires. Estan retrasmetent en directe el concert d'apertura de l'Styriarte. L'orquestra de la ràdio ORF amb Hannoncourt dirigint, Quinta de Beethoven i Misa en Do. I la plaça està plena de gent mirant el concert. He baixat abans una estoneta per a vore què passava (perquè des de casa ho sent de primera però no veig res) i m'he trobat entre mogolló de gent esperant a que començara. Fascinant! Per cert que durant el descans ("Pause") estan fent una explicació de la Quinta, que la van a tocar de seguida. Quan coneixes el que vas a escoltar i saps alguna coseta sempre és més divertit i agradable. Estan en tot. M'agraden!

Quin serà el secret per a que estes coses funcionen, sempre tinguen gent i isquen bé? En açò tenen una altra cultura, la del carrer, la de fer coses tots junts, la d'aprofitar el bon temps... no sé, sols veig que hi ha molta vida pel carrer, sempre. I m'agrada. També em fixo en que sempre estan menjant, facen el que facen el menjar juga un paper molt important. Concert-picoteo, festival-picaeta, misa-dinar, sempre que hi ha festa hi ha un "puesto" de llonganises, kotelets i cervesa o qualsevol comestible... Serà aquest el secret? Disfrutar simultàniament per diferents sentits? Qui sap... el cas és que a la plaça s'està de luxe, bona música, calor de la gent, ventet fresquet, gelats super bons... ací sí que saben viure! Mmm, com trobaré a faltar aquetes cosetes, no saber mai què em trobaré al baixar a la plaça. Perquè eixa és una altra qüestió, tenen la mateixa facilitat per a fer festa que per a montar i desmontar tingladillos, escenaris, casetes diverses... és que és una altra forma i avant. M'agraden!