dijous, de gener 11, 2007

zu Hause


Hola de nou. Estic a punt de començar el meu segon post, increible, la cosa no es quedarà sols en un. Fantàstic Neus. M’agradaria reflexionar en veu alta sobre algunes coses que m’han passat des de que he tornat. Com es sol dir, hogar dulce hogar i també que a casa no s’està com a cap lloc. Tornar a València ha estat per a mi genial, em trobo relament a gust ací, és ma casa. Ja sé que molts dels possibles lectors o lectores pensareu que València és una merda…precisament és sobre açò sobre el que voldria parlar.

La meua ciutat és València, he nascut i viscut ací tota la vida i m’encanta. No la canviaria per res perquè aquesta és la meua terra. Com he anyorat des de Graz passejar pels carrers plens de gent i sorollosos, tornar del conser a peu, cansada i farta però sempre amb ànim per a mirar (m’encanta mirar, em passaria el dia sols observant coses), el trocet fins a casa de les meues germanes, fins a la facul (en el hall o jol) o fins on fóra. No ho puc negar, el seu record m’ha acompanyat i aturmentat durant apuestos tres mesos. A Graz tenim poques vegades sol i pocs cels d’eixos blaus dels que gaudim tant a sovint a casa. Tampoc no tenim massa bon clima, però este any no ha fet fred de moment i no em puc queixar. Bé, on estàvem? Si, deia que estant a Graz he recordat molt ma casa. I ara estic ací…..i la tornada ha estat dolça i amarga. La part dolça és evident però la part amarga m’ha resultat especialment trista. Abans he dit que molta gent pensa que València és una merda. ERROR!!! València el que està és feta merda. Està bruta, descuidada, fa molt mala olor i moltes altres coses lletges.

Què ha passat? Segons a qui pregunte em responen una cosa diferent. Hi ha qui m'ha dit que està igual de bruta que sempre. "Eso es que te has vuelto una pija de Graz y ahora ves esto muy sucio, pero está igual que cuando te marchaste".....Pues què depriment, viure envoltat de merda i no adornar-me'n! També hi ha qui m'ha dit que si, que realment està més bruta "I què esperes, es gasten els diners en altres coses i després no hi ha per a allò que és bàsic i realment necessari". No sé què pensar. Jo trobe que està marrana i molt més que abans.

Pensa Neus. A vore, som uns ciutadans de natural deixat, no tenim cultura de mantindre les coses cuidades, no es neteja massa (cada vegada veig menys treballadors municipals agranant) i no ens plou quasi que gens...el resultat és evident. València dóna angúnia! (quin asc). Estos dies a la porta de ma casa hi havien unes taques a la borera que feien por. I jo no visc precissament a un barri perifèric. Què està passant? Perquè no ens queixem?!? Sóc conscient que a centre Europa estan molt avançats en aquestos temes però és que si volem ser "de primera" hem d'impedir que açò passe. Avui materix he sentit que Espanya és el segon pais del món més contaminat acústicament, per darrere del Japó. Mater mea! Soroll, bruticia, mals olors... jo no vull viure així! No es tracta de fer apologia de res ni de ningú, sols de deixar constància d'aquesta sensació. Amics i amigues de València, demà quant eixiu al carrer fixeu-vos en com està, les boreres, els contenidors (per quins motius que s'escapen a la meua comprensió els han posat damunt de la borera?!?), el soroll, l'olor...en tot el que vos envolta i ja em contareu. Creieu que les flors que inunden algunes parts de la ciutat compensen tot açò?

Sabeu què pense? Que no ens n'adonem de tot açò perquè tenim un clima molt bo. A Graz tenim el cel generalment cobert però la ciutat està impecable i amb altres avantatges que algun dia contaré (un dia he de fer una llista de tot allò que m'agrada, per a quan monte la meua ciutat). Si estaren els carrers igual de bacons que a València crec que em deprimiria. I com que a casa sempre tenim bon temps i solet, pues tota la merda es dissimula. Penseu sols en quan patim 3 o 4 dies sense vore el sol, en quins ànims estem. Ja sé que no és el mateix, que el sol és vida, però tot ajuda.

Pues això. Ja no m'estenc més que m'ha eixit un post molt llarg, enhorabona a qui haja arribat al final! Per cert, que no se m'oblide, la paraula que vull deixar avui en Deutsch és Auf Wiedersehen (si et despedises d'algú que tens davant) i Auf Wiederhören (quan ho fas per telf). I si vols estalviar temps i saliva, Ciao o Tschüs! O en tot cas Au (kku). Jejej. Ah i la imatge és "El bany", d'un senyor que es deia Vallotton. Espero que vos agrade. Per als que ja la coneixieu...que tiempos aquellos, a la próxima pongo una más original :P

Bé xics i xiques, un altre dia més. Besis. Wiedersehen.

2 Comments:

Blogger Dario said...

La brutor i la deixadesa formen part de la nostra cultura "made in Spain" per desgràcia, i no sé que farem per a canviar-ho. Jo tinc una estranya conciència cívica, i dic estranya perqué no sé d'on ve (la meua família no és que siguen bruts, són normals, el estandard d'ací) i moltes vegades sóc motiu de mofa o burla: "jeje ara aniràs en eixe paperet a la mà fins que troves un apaperera?". Però el cas és que tovar una paperera no és fàcil molts cops...

29 de març, 2007 15:58

 
Blogger neuis said...

Per lo de les pareperes. És curiós perquè realment a Espanya n'hi han moltes més que ací i així i tot està molt més brut. Serà que som bacons i au. M'alegro de que sigues un xic aseat, et felicito...felicitats! :)

01 d’abril, 2007 09:31

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home